Reisiblogid Travellerspoint-is

Vientiene

07.10.2009 - 08.10.2009

07.10.2009

Oobuss Phonsavanhis oli vasitav. Joudsime kohale umbes kell 08:00. Umbes paar tundi enne Vientienet oli tyypiline Tai tyypi asustus - kogu maantee aar oli paksult tais hooned ning nende taga pollud. Umbes 30min enne Vientienet onnestus bussil katki minna - tehti korda 20 minutiga. Buss oli suhteliselt luks ning ma ehmatasin ara kui ma nii uut 1,5 kordset bussi nagin :D. Arvasin, et jube loks tuleb.

Votsin Mekongi aarest endale 60000 KIP ehk 70 eek eest hotelli. Pealinnades onb ikka pealinnakompleks (st hotell mis mujal maksab vahem maksab pealinnas rohkem). 2 WC ja 2 dush on korruse peale. Suhteliselt viisakas hotell on ning hommikul saab tasuta hommikusoogi. Andsin riided pessu 10000 KIP kg (Luang Prabangis oli sama hind ja Phonsavanhis 15000). ning laksin linnapeale.

Votsin Tuktuki Pha That Luangi juurde. Tuktuk laks katki umbes 500 meetrit hiljem. Vennike yritas 5min parandada seda koguaeg korrates mulle 1 more minute sir, 1 more minute! Lopuks tydinesin ara ja kondisin edasi. Votsin uue tuktuki.

Pha That Luang on Laose symbol. See on koigil tahtsatel templitel, rahadel jne. Tegemist on kullaga kaetud buddisti stumpaga. Vaatasin paarkymmend minutit seda ning jatkasin sama tuktukiga Patuxai juurde. Tuktukile maksin (liiga palju..) 40000 KIP hotellist Pha That Luang, 30min ootamist, Patuxai ehk kokku umbes 6-7km.

Patuxai on laose triumfikaar. 1960endatel kinkis USA Laosele betooni, et ehitada uus lennujaam. Laos kasutas selle betooni hasti ja ehitas endale triumfikaare :D. See on pohjus miks Patuxaid kutsutakse vertikaalseks maandumisrajaks. Ylemiselt korruselt avaneb paris hea vaade linnale (ma ei vordleks seda muidugi Havana pealinna vabaduse monumendi vaatele, kuid siiski paris hea). Peale seda hakkasin vaikselt hotelli poole jalutama kylastades paari templit ja muuseomi.

Haigeks olen jaanud. Konditsioneerid ja tugevad ventilaatorid teevad oma too. Mul on kova nohu ja koha. Umbes kell 14:00 laksin hotelli magama. Plaanisin minna veel linnapeale peale 19:00, kuid rohkem ma siiski hotellitoast lahkuda ei viitsinud.

vientiene_1.jpg vientiene_2.jpg vientiene_3.jpg vientiene_4.jpg vientiene_5.jpg vientiene_6.jpg vientiene_7.jpg vientiene_8.jpg vientiene_9.jpg vientiene_91.jpg vientiene_92.jpg vientiene_93.jpg vientiene_94.jpg vientiene_95.jpg vientiene_96.jpg vientiene_97.jpg vientiene_98.jpg vientiene_99.jpg vientiene_991.jpg vientiene_992.jpg vientiene_993.jpg vientiene_994.jpg vientiene_995.jpg vientiene_996.jpg vientiene_997.jpg

08.10.2009

Hommikul peale ohtusooki jatkasin eile pooleli jaanud linnaekskursiooni. Mul jai eilsest veel kylastamata moni tempel. Ega nad enam vaga erilised ei tundu, sest viimase nadala jooksul olen neid nainud kymneid ja kymneid. Umbes kella 10st positsioneerisin ennast interneti kohvikusse kus oli malukaardilugeja, et pilte blogisse lasta.

Selle aja jooksul andis keegi tundmatu mulle flaieri Vientiene rehabiliteeriumiskeskuse kohta. Seal pidavat rehabiliteeritama pommide tagajarjel liigeseid kaotanud inimesi ning neil olevat ka naitus selle kohta.
Votsin tuktuki ning soitsin sinna. Naitus oli suhteliselt huvitav. Videode peal on neil lugusid inimestest kes on kaotanud mone lahedase sojakingituste tagajarjel. Suuremosa elu kaotanud inimestest on pomme otsinud, et myya metalli... paevas teenivad metalli myyjad 100-200 eek, mis lao moistes on suur raha.

Sissepaas oli annetuse naol. Peale seda tahtsin minna Vientiene staadioni lasketiiru kus pidavat saama tulistada muuhulgas AK47-etest, kuid mis kohale joudes oli muidugi kinni :(.

Buss Pakse suunas lahkus kell 20:30 ning 19:00 tuldi hotelli jargi. Umbes 15:00-18:00 istusin yhes Vientiene kohvikus ja ajasin juttu siina tootava sakslasega. Ta tootab Savanakethi lahedal kaevanduses 2 nadalat ning 1 nadal vaba Vientienes.

Buss Pakse suunas oli vaga lahe oigete vooditega! Kaks inimest pandi muidu korvuti magama, kuid onneks buss ei olnud tais ja mul onnestus saada kogu voodi taielikult endale! :D. Kohalikele meeldib konditsioneeri maksimumi peal hoida. Teki all oli palav ning ilma tekita oli nagu kylmutuskapis. Paar tundi peale lahkumist lahks konditsioneer katki ning oli palav igalpool :D.

Kirjutas mcneely 21:22

Saada sissekanne e-postigaFacebookStumbleUpon

Sisukord

Ole esimene, kes kommenteerib seda sissekannet.

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

Sisesta oma Travellerspoint-i kasutajainfo:

( Mis see tähendab? )

Kui sa ei ole veel Travellerspoint-i liige, liitu sellega tasuta.