Reisiblogid Travellerspoint-is

Luang Prabang - Phonsavanh

05.10.2009 Luang Prabang - Phonsavanh

Eile tellisin siis tanaseks endale transpordi Phonsavanhi linna. Kell 8:15 hommikul korjati mind hotelli juurest yless ning tunnike soitsin lihtsalt kaasa ja korjasime koik teised reisijad peale. Kell 09:30 saime lopuks soitma.

Luang Prabangi ja Phonsavanhi vaheline teekond koosneb serpentiinidest mael. Kogu soit on yless - alla ja parem kurv - vasak kurv. Vaated magedele ja ahelikele on vagevad, kuid peale tunnikest soitmist hakkab kere vaikselt krussi keerduma. Teekonna keskel tehti soogipeatus, kuid mul tana isu puudub sest eile oli vaikene toidumyrgitus.

Phonsavanhi joudsime kell 15:30 umbes (ehk 6tundi teekonda koos peatusega). Phonsavanh on pohimotteliselt yks suur tee + selle ymber olevad majad. Suurelt teelt laheb lahku paar vaikest teekonda. Turistid tulevad siia pohiliselt Plain of Jarsi vaatama ainult. Seoses sellega + teekonna raskusega on siin vahe turiste ning siin kehtib Eesti loogika - kui on vahe turgu = tosta hinda.

Phonsavan tundub kallim olevat kui turistirohke Luang Prabang.

Minu plaan muutus teekonnal siia. Istusin korvuti yhe sveitslasega kes tootab Phonsavanhis. Ta raakis, et mitte ainult hommikuti ei lahe bussid vaid ka oobuss kell 20:00!

Seoses sellega olen tanase oo ning homse paeva siin ja soidan 20:00 bussiga edasi. Vang Viengi jatan vahele sest ega seal midagi naha erilist ei ole. Kasutan Vang Viengi paevad kas Tha Khaekis mida ma algul ei planeerinud voi jatan need paevad + reservi Kambodza saarestiku kylastuseks. Umbes 5 paevaga peaks seal paris palju nagema ning Siem Reapist laheb sinna oobuss, mis jouab kohale hommikul.

Hotelli oli suhteliselt raske leida. Hotelle siin jatkub ja koigis on ruumi, kuid keegi ei taht mu erisoovi teoks teha. Nimelt soovin yhe oo + checkout kell 17:00-19:00. Lopuks yhe hotelli leitsin 80000 KIP eest kes oli nous sellega, et hommikul panen oma kotid nende hoiuruumi ning kui tagasi tulen saan 15min dushi kasutada ja riided vahetada.

Jargmiseks oli motorolleri otsing. Kuskilt ei leia siin automaat kaigukastiga rollerit. Poolautomaadi eest tahavad nad saada 100000 KIP. Lopuks onnestus yhe juures kaubelda 80000 KIP ehk 100 eek eest alates tanasest kuni homme kell 19:00-ini 110 cc honda. Suhteliselt imelik on poolautomaadiga soita. Kuna rolleril kiirusenaidik ei toota siis umbes haale jargi arvad milla voiks kaikku vahetada. Pidur on rolleril porandas ning pole sellega harjunud vaid otsin kasipidurit.

Kuna oli veel valge tegin rolleriga paar tiiru linnale peale ning parkisin hotelli ukse ette ning laksin yletee "kohvikusse" ollet nautima enne uinumist.

Umbes kell 21:00 joudsin tagasi hotelli juurde kaks olut kohus ning markasin, et MINU ROLLERIT EI OLE ENAM! Esimene mote oli kohe vargad ning kuidas ma kogu oma allesjaanud raha maksan uue rolleri ostuks omanikule. Laksin hotelli sisse ja kysisin ega nad mu rollerit pole nainud ehmunud naoga. Poisid naeratasid ja ytlesid, et tostsid ta hotelli hoovi, et oleks turvalisem :D. Vot selline lopp paevale :D!

phonsavanh_-_1.jpg phonsavanh_-_2.jpg phonsavanh_-_3.jpg phonsavanh_-_4.jpg phonsavanh_-_5.jpg phonsavanh_-_6.jpg phonsavanh_-_7.jpg phonsavanh_-_8.jpg phonsavanh_-_9.jpg phonsavanh_-_10.jpg phonsavanh_-_11.jpg

06.10.2009 Phonsavanh

Arkasin hommikul umbes kell 7:00 ning kell 08:00 istusin juba rolleri seljas ja soitsin Plain of Jarsi poole. Plain of Jars ehk Anumate vali on Phonsavanist lounas. Alal on mitmeid kohti kus on kivist anumaid, mille paritolu ja eesmarki keegi ei tea. Turistidele on avatud kolm suurimat ning ka need ei ole taiesti turvalised. Viimase 100 aasta sojad on selle syyks. Ala on tais lohkemata lohkekehi ning muid kingitusi sojast. Kolm peavalja (suurimad) on tehtud puhtaks, kuid ka seal peab liikuma teatud radadel, sest radadest valjaspool voib olla igasugu huvitavat. Kas teatsite, et Laos on maailma koige rohkem pommitatud maa (pommide arv jagatud inimeste arvuga). Ameeriklased pommitasid Vietnami sojas Laost kovasti. Onu Sam viskas Vietnami soja ajal Laosesse rohkem pomme kui 2. maailmasoja ajal koik pooled kokku.

Anumad on tehtud koik kivist ning need on uuristatud. Vanuseks arvatakse olevat umbes 2000 aastat, kuid see on ainult oletus, sest anumate juurest pole leitud bioloogilist massi mille alusel saaks vanust arvutada.

Site 1 on linnale koige lahemal ja site 3 kaugeim. Mina alustasin Site 3st, sest koik tuurid alustavad esimesest ning lopetavad kolmandaga. Silditehnoloogia siin puudub taielikult. Seoses sellega soitsin kaanangust umbes 15km mooda :D. Site 3-e oli suhteliselt raske leida, sest ainuke silt selle kohta on sissepaasu juures. Natukene arvamist ning Lonley Planeti vaga vaga vaga algeline kaart + kohalike abi ning olingi kohal.

Site 3 sissepaas oli 10000 KIP ehk umbes 13 eek. Sissepaasust oli umbes 1km pikkune teekond mooda riisipoldude aari maest yles. Ylevalt avanes ilus vaade ymbrusele ning anumad olid voimsad. Moni minu pikkune ja kaalub mittu tonni. Anumaid on siin umbes 150 tykki. Kogu aja mis siin olin (alates sissepaas kuni lahkumine) ei nainud ma yhtegi teist kavanagu. Tagsitulles onnestus mul "riisipollu teel" libastuda ning toss marjaks saada :D.

Teekond jatkus Site 2 suunas mille leidsin suhteliselt kergelt. Isegi oli "peateel" yks silt selle kohta ning vaheke arvamist ja olingi kohal. Sissepaas samuti 10000KIP. Kahel kynkal lahestikku on molemal yks suurem grupeering anumaid. Kokku kahe kynka peale on umbes 90 anumat. Siin onnestus naha kahte inimest.

Site 1 asub linnale koige lahemal ning on koige voimsam. Sissepaas jallegi 10000KIP+2000KIP rolleri parkimine. Suuremos anumaid kaaluvad siin 600-1000kg ning suurim on umbes 6000kg suurune! See koik on selline mida ei oska seletada vaid peab ise kogema ja nagema.

Anumavaljasid on tegelikult yle 50 (neis milles on natuke rohkem anumaid ja tasub uudistada), kuid jah nad ei ole pommidest puhtad ning ei ole nii voimsad ja massiivsed nagu kolm peavalja.

Rolleriga soit oli lopuks nii monus, et ei tahtnud lopetada enam :D. Palju ma muidugi teekonnal ei viitsinud peatada, sest kaikkude yles alla lappamine tyytas ara :D.

kell 20:00 laheb buss ning kell 7-10 olen Vientienes.

phonsavanh_2_-_0.jpg phonsavanh_2_-_1.jpg phonsavanh_2_-_2.jpg phonsavanh_2_-_3.jpg phonsavanh_2_-_4.jpg phonsavanh_2_-_5.jpg phonsavanh_2_-_6.jpg phonsavanh_2_-_7.jpg phonsavanh_2_-_8.jpg phonsavanh_2_-_9.jpg phonsavanh_2_-_91.jpg phonsavanh_2_-_92.jpg phonsavanh_2_-_93.jpg phonsavanh_2_-_94.jpg phonsavanh_2_-_95.jpg phonsavanh_2_-_96.jpg phonsavanh_2_-_97.jpg phonsavanh_2_-_98.jpg phonsavanh_2_-_99.jpg phonsavanh_2_-_991.jpg phonsavanh_2_-_992.jpg phonsavanh_2_-_993.jpg phonsavanh_2_-_994.jpg phonsavanh_2_-_995.jpg phonsavanh_2_-_996.jpg phonsavanh_2_-_997.jpg phonsavanh_2_-_998.jpg phonsavanh_2_-_999.jpg phonsavanh_2_-_9991.jpg phonsavanh_2_-_9992.jpg phonsavanh_2_-_9993.jpg phonsavanh_2_-_9994.jpg

Kirjutas mcneely 4:03

Saada sissekanne e-postigaFacebookStumbleUpon

Sisukord

Ole esimene, kes kommenteerib seda sissekannet.

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

Sisesta oma Travellerspoint-i kasutajainfo:

( Mis see tähendab? )

Kui sa ei ole veel Travellerspoint-i liige, liitu sellega tasuta.