Reisiblogid Travellerspoint-is

Siem Reap (Angkor)

15.10.09-17.10.09

15.10.09

kell 7:00 ootas mind hotelli ees Tuktuk mees kellega eile leppisin kokku soidu lennujaama. Tal endal oli soiduvahend lainud katki, kuid pakkus kohe mulle oma vend. Mul ju erilist vahet ei ole kellega ma lennujaama lahen ning ma noustusin pakkumisega. Lennujaama soidu eest maksin 5 dollarit. Eile yritasin kaubelda mitmega, kuid alla viie dollari polnud keegi nous soitma...

Kell 09:45 laks lend Phnom Penh - Siem reap. Phnom Penhi lennujaam tundus kordades vaiksem kui Tallinna oma, kuigi teenindab ta Phnom Penhi linna kus elab 2 miljonit inimest, kellest kindlasti vaga vahesed seda kasutavad. Lend Siem Reapi oli umbes 45 minutit ning reisiajal pakuti jooke ja kaks kooki.

Siem Reap lennujaamast votsin 7! Dollari eest takso linna. Siin PEAD votma takso putkast ning hind on sama olenevalt hotellist kuhu sa lahed... Minu valik oli Angkor Thom hotell mida Lonley Planet soovitas. Kogu teekonna linna taksojuht kirus seda hotelli ning lubas mulle parema leida (st ei tea kas parema, kuid sellise kus ta saaks paar dollarit "teenustasu" minu pealt). Samuti surus ta mulle peale seda, et ma kasutaks just tema autot ja ta venna tuktuki templitega tutvumiseks. Isiklikult mulle selline surumine ei meeldi. Kysisin ta telefoni numbri, lubasin tagasi helistada ning "kaotasin numbri".

Angkor Thom hotel vastas koigile minu ootustele. 10 dollari eest sain toa koos konditsioneeri ja telekaga. Kuigi ma yldjuhul ei aja taga mugavust, siis seekord sellise raha eest olin kohe nous selle votma. Hind oli neil -5 dollarit, kuna paar nadalat tagasi olevat olnud suur yleujutus ja turiste vahe... Hotelli ees olid siiani veel moned liivakotid ning osad teed olid tanu yleujutusele vaga halvas seisukorras.

Hotelli abiga orgunnisin endale ohtuks tuktuk juhi. 5 dollari eest viis ta mind Angkor Wati paikeseloojangut vaatama. Me pidime alusta kell 16:30, kuid kell 14:00 oli ta mu hotelli uks taga valmis minema. Kuna meil oli aega viis ta mind Artisan la Angkor (vms). Pohimotteliselt on tegemist heategevusorganisatsiooniga kes opetab kohalikele "unustatud" kunste ning myyb nende tehtud tood. Nagin lahedalt muuhulgas kivist ja puust kujukeste tegemist. Neil on ka pood kust neid kujukesi osta. Poodi minnes vaatas mind varsti 3 ookulli kuju! Alates 2007 Tyrgi reisist on mul kombeks olnud osta reisilt kaasa esimene ookulli kuju mis ma naen (st mul on kokku hetkel 4 kuju : 2007 tyrgi; 2008 kuba ja 2x 2009 Tai).
Kuju oli liivakivist ning umbes 4-5 korda suurem kui teised kujud - minu kogu "kroonjuveel" :D! Maksin ta eest 19 dollarit.. ma loodan, et ta teekonna vastupeab...

Siem Reapi lahedal on endine Angkori linn. Angkori linn oli muistse Khmeri kuningriigi pealinn. Khmeri kuningriigi hiilgeaeg oli 9s kuni 13s sajand. Siin elas 1 miljon elanikku samal ajal kui London oli vaike kyla 20000 inimesega.. Muistne Khmeri kuningriik holmas suuremalt osalt kogu kaguaasia piirkonda st, et kogu tanapaeva kambodza ja enamvahem kogu Laos ja Tai ning suuremalt osalt Vietnami.

Angkor wat oli omalajal maailma suurim usuliseks tegevuseks ehitatud kompleks. Angkor wat on vagev kaugelt! Kuid lahedalt tundub ta enam mitte nii vagev... koik "see vagev" on sajandite jooksul ryystatud ja havitatud. Peale paaritunnist Angkor wait kylastust viis ta mind lahedal asuva kynka juurde, mille peal on yks tempel kust on parim vaade paikeseloojangule. Sissepaas suleti kell 17:30 ja ma joudsin koos umbes 10 inimesega kohale 17:34... Onneks lasi valvur meid mooda. Peale seda oli jube jooks maest yles loojangut vaatama - napilt joudsin! Paikeseloojang polnud kahjuks suurem asi, kuna taevas oli pilvine...

Tuktuk vennike oli noor poiss nimega Sak. Kuna ta oli vaga sobralik ning "babyface" meenutades vaikest karu, siis ma votsin ta oma juhiks ka edaspidi!

Ohtu veetsin vaikselt linnas ja magama.

angkor_1_-_1.jpg angkor_1_-_2.jpg angkor_1_-_3.jpg angkor_1_-_4.jpg angkor_1_-_5.jpg angkor_1_-_6.jpg angkor_1_-_7.jpg angkor_1_-_8.jpg 6angkor_1_-_9.jpg angkor_1_-_91.jpg angkor_1_-_92.jpg angkor_1_-_93.jpgangkor_1_-_94.jpg angkor_1_-_95.jpg angkor_1_-_96.jpg angkor_1_-_97.jpg angkor_1_-_98.jpg angkor_1_-_99.jpg angkor_1_-_991.jpg angkor_1_-_992.jpg angkor_1_-_993.jpg angkor_1_-_994.jpg angkor_1_-_995.jpg angkor_1_-_996.jpg

16.10.09

Hommik hakkas kell 04:30, sest kell 05:00 ootas mind Sak juba tuktukiga hotelli ees. Esimene peatus oli Angkor Wat ning plaan oli Angkor Watis vaadata paikesetousu. Enamvahem plaaniks see jaigi, sest taevas oli hommikul vaga pilves. Paeva esimene osa koosnes Angkori templite "vaikesest tuurist".

Angkor Wati ja Angkor Thom linna vahe on paar kilomeetrit ning selle tee aarde jaab kaks suhteliselt lagunenud templid mis ma kiirelt kaesin yle. Angkor Thomi iidne linn on piiratud myyride ning vallikraaviga.

Koige vagevam Angkor Thomi sailinud ehitistest on Bayoni tempel. Templi tornidel on naokujutised ning millegi parast nende keskel seistes tekkib seletamatult maagiline ja voimas tunne.

Teine vagev ehitus on Angkor Thomis elevandi terrass. Ehitise seintel siiani elevandi kujutised suhteliselt hasti sailinud. Olles koigi selle keskel tekkib toeline imestus selle yle kuidas need hooned omalajal on ehitatud - koik on kasitoo..

Hasti on ka sailinud Baphuoni "pyramiidtempel", kuid mida kylastada ei saanud sest kaimas olid taastamistood. Paljud maailmariigid ning UNESCO investeerivad miljoneid, et sailitada neid ehitisi. Pohimotteliselt iga ehituse kallal askeldab keegi ning taastamist on siin ropult. Angkor Thomis jatkus mulle jalutamist paar kolm tundi ning siia oleks voinud paevadeks jaada...

Teekond jatkus edasi Angkor Thomi linnast valja linna idakyljele Ta Keo templi juurde. Antud tempel olevat esimene Khmeri kuningriigi ajal taielikult liivakivist ehitatud tempel. Tempel nagu paljud Angkoris on "pyramiidtyypi" ehitatud mytoloogilist Meeru mage silmas pidades. Mount Meeru on Buddisti ja Hindu mytoloogias maailma keskpunkt ning koige tahtsam magi.

Edasi laks teekond Ta Prohm templi juurde, mis paljusgi meenutas Bayoni. Ta Prohm on minu jaoks Angkori koige vagevam tempel. Mulle isiklikult meeldis see koige rohkem. Templiala ei ole taielikult tsunglist puhastatud ning just tsungel loob sellele alale maagilise mulje. Aastasadu vanad puud ronivad mooda iidse templi seinu. Tempel on hetkel suhteliselt lagunenud vorreldes Angkor Watiga.

Teekonnal oli veel mitu templit ning umbes kell 13:00 siirdusime linna. Kaisin hotellis dushi all ning linnas soomas. Peale seda soitsime tagasi viimast viit templit vaatama (templid mis asuvad "suure ringi" aares) ja tagasi linnas olime kella kuueks ohtul.

Angkori alal on mitu wow efektiga templit/ehitist ning ylejaanud mis meenutavad suhteliselt yksteist. Vaatamist oleks siin nadalaid.. Koigil sellel ilusal on aga yks negatiivne aspekt. Vaikseks lapsed on iga templi sissepaasu juures yritades sulle igasugust jama myya ning kahjuks yldjuhul nad ei tunnista sona "ei" ja lihtsalt kaivad sulle jargi. Asjade hinnad mida nad myyvad on suhteliselt head ning seoses sellega ostsin mone raamatu ja veel paar vaiksemat asja. Oma Angkor Beer t-sargi sain 2 dollari eest :D.

Ohtuks olin suhteliselt vasinud, sest kokku kondisin templeid avastades oma 10-15km maha + tuktuk soidud :P. Vett kulus paeva peale 5 liitrit, millest suuremosa hommikul :S. Votsin vaikse tunnise massaasi 5 dollari eest. Pidi olema jala ja selja massaas, kuid selja osa oli sellest tunnist 10 min ainult... Selg oli just see mida ma rohkem tahtsin. Kogupaeva Tuktuk teenus maksis 17 dollarit. Vaikene ring 12 dollarit, 2 dollarit hommikul vara alustamise eest (paikesetous) ning 3 dollarit viimase viie templi eest.

angkor_2_-_1.jpg angkor_2_-_2.jpg angkor_2_-_3.jpg angkor_2_-_4.jpg angkor_2_-_5.jpg angkor_2_-_6.jpg angkor_2_-_7.jpg angkor_2_-_8.jpg angkor_2_-_9.jpg angkor_2_-_991.jpg 8angkor_2_-_992.jpg angkor_2_-_993.jpgangkor_2_-_994.jpg angkor_2_-_995.jpg angkor_2_-_996.jpg angkor_2_-_997.jpg angkor_2_-_998.jpg angkor_2_-_999.jpg angkor_2_-_9991.jpg angkor_2_-_9992.jpg angkor_2_-_9993.jpg angkor_2_-_9994.jpg angkor_2_-_9995.jpgangkor_2_-_9996.jpg angkor_2_-_9997.jpg angkor_2_-_9998.jpg angkor_2_-_9999.jpg angkor_2_-_99991.jpg angkor_2_-_99992.jpg angkor_2_-_99993.jpg angkor_2_-_99994.jpg angkor_2_-_99995.jpg angkor_2_-_99996.jpg angkor_2_-_99997.jpg angkor_2_-_99998.jpg angkor_2_-_99999.jpg angkor_2_-_999991.jpg angkor_2_-_999992.jpg angkor_2_-_999993.jpg angkor_2_-_999994.jpg angkor_2_-_999995.jpg angkor_2_-_999996.jpg angkor_2_-_999997.jpg angkor_2_-_999998.jpg

17.10.09

Tanane paev oli plaanis rahulik votta. 15km Siem Reapi linnast asub Roluose templite grupp. Grupp koosneb 3st templist : Bakong, Lolei and Prah Ko.

Paev algas jalle Sakiga kell 10:00. Teekond Templite juurde oli umbes pool tundi tema Tuktukiga. Templid asuva tanapaeva Roluose linna lahedal. See piirkond oli Khmeri kuningriigi esimene voimukeskus. Templid on 9andast sajandist parit.

Kolmest koige vagevam on Bakong mis on jallegi "pyramiidtyypi" tempel. Tempel on vaga hasti sailinud/korda tehtud. Bakong on kindlasti yks minu lemmikuid. Templi tipust avanevad vagevad vaated ymbrusele. Kahjuks on siin nii, et mida vagevam on ehitis = seda rohkem on vaikseid myyjaid. Lopuks nad enam nii ei hairigi ning votad asja rahulikult. Siiski alguses Laoses tulles mis oli vaga sobralik ja unine riik toimib Kambodza kui kylma dushina. Peale templite kylastust tagasi hotelli puhkama. Sak soovis Roluose templite kylastuste eest 6 dollarit, summa mis ma talle hea meelega maksin.

Homseks broneerisin endale lennu Kuala Lumpuri 90 dollari eest Airasiaga ning 20endal lendan KL - Phuket 60 dollari eest.

Kirjutas mcneely 0:27

Saada sissekanne e-postigaFacebookStumbleUpon

Sisukord

Kommentaarid

Hei!
Lahe blogi!
Palun pisut nõu! Kui sa tagasi mõtled, siis millised kohad sa praegu välja jätaksid ja millised on kindlad must see kohad mida Laose-Cambodia reisil kui peaksid uuesti sealkandis seiklema?
Küsin sellepärast, et meil plaan külastada neid kahte maad aga aega on pisut vähem.

autor Johannamai

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

Sisesta oma Travellerspoint-i kasutajainfo:

( Mis see tähendab? )

Kui sa ei ole veel Travellerspoint-i liige, liitu sellega tasuta.